mellanmål

Tänk dig att du äter frukost på morgonen. Och sedan får du vänta ända tills det blir början på kvällen tills du äter nästa gång. Det är väldigt lång tid, och man blir otroligt hungrig där emellan.
Så därför brukar jag alltid ge min hund ett litet mellanmål när jag kommer hem ifrån skolan. Det kan vara ett äpple, en morot eller någonting annat. Bara så att hunden får något i magen och slipper gå hungrig så länge!
Mitt tips till er är då att ge din hund ett litet mellanmål. Bara något litet som inte innehåller så mycket kalorier. Det är ju så viktigt att de håller sin fina form. En frukt är en jättebra sak att ge. Undvik gröna äpplen som är elaka mot deras små magar! Undvik också avokado och vindruvor som kan ge allvarliga skador i kroppen. Av vindruvor kan dem få akut njursvikt och där med dö.. så undvik det är ni snälla!




Kommentarer
Postat av: sandra

Vilka roliga bilder! :D Jag vill oxå ha en hund. Är uppväxt med stövare men jagar inte själv så funderar på en golden.. jag brukade alltid ge våran stövare Zorro, som vi hade då ja va mindre, en Husmans eller två då ja kom hem efter skolan =) Inte så mkt kallorier men lite "bukfyllnad" iaf =)

2012-04-16 @ 12:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0